Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Promost Consulting wykona prace przygotowawcze na dwóch odcinkach DK9

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
18-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Rzeszów

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Promost Consulting wykona prace przygotowawcze na dwóch odcinkach DK9
fot. GDDKiA Rzeszów
Rzeszowska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejsze oferty w przetargach na prace przygotowawcze na dwa odcinki nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 na Podkarpaciu. W obu przypadkach wskazano firmę Promost Consulting. Do rozstrzygnięcia pozostaje jeszcze jeden fragment DK9.

Przy braku odwołań od dokonanego wyboru i po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania, możliwe będzie podpisanie umów z wykonawcą. GDDKiA przy wyborze brała pod uwagę cenę (60 procent oceny) oraz doświadczenie głównego projektanta drogowego (20 proc.), doświadczenie zespołu geologicznego (10 proc.) i doświadczenie zespołu środowiskowego (10 proc.).

Trzy odcinki nowego przebiegu DK9

Przetarg na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej na trasie od S74 w okolicy Tarnobrzega do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 został podzielony na trzy części.

Oferta firmy Promost Consulting okazała się najlepsza w dwóch rozstrzygniętych przypadkach.

Pierwszy z nich to liczący około 11 kilometrów fragment od obwodnicy Nowej Dęby w miejscowości Komorów do obwodnicy Kolbuszowej, który został wyceniony przez wykonawcę na ok. 3,68 mln zł. Drugi to natomiast 14-kilometrowy odcinek od obwodnicy Kolbuszowej w miejscowości Widełka do węzła Rzeszów Zachód na A4. W tym przypadku oferta wykonawcy opiewa na ok. 4,47 mln zł.

Trzeci fragment przebiega od S74 do obwodnicy Nowej Dęby i mierzy ok. 19 kilometrów. W tym przypadku cały czas trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty. W przetargu wpłynęło ich dziesięć, a GDDKiA przewidziała na ten cel ok. 7,58 mln zł. Najtańszą propozycję złożyło biuro Databout – 6,09 mln zł. W budżecie Generalnej Dyrekcji mieści się jeszcze jedna propozycja. Tę złożyła firma Multiconsult Polska o wartości ok. 7,37 mln zł.

Lepsze warunki dla transportu północ-południe

DK9 jest ważną drogą w kontekście transportu na kierunku północ-południe. Jej obecny przebieg jednak jest uciążliwy dla obszarów zabudowanych z uwagi na duże natężenie ruchu tranzytowego. Utrudnia to płynność przejazdu i zakłóca spokój oraz bezpieczeństwo lokalnych mieszkańców.

Droga nie może być rozbudowana z uwagi na krzyżowanie się z nią wielu dróg niższych klas oraz zagospodarowania terenu wzdłuż aktualnego przebiegu. Dlatego zdecydowano się na jej nowy przebieg.

W celu ustalenia optymalnego przebiegu nowych odcinków DK9, przyszły wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, m.in. ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych. Zostaną również wstępnie ustalone rozwiązania projektowe planowanej drogi, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami drogi krajowej nr 9, obsługa terenów przyległych, a także rodzaj i zakres urządzeń ochrony środowiska.

Dokumentacja projektowa i uzyskanie decyzji środowiskowej będą niezbędne, by przejść do prac przygotowawczych w zakresie koncepcji programowej. Na jej podstawie natomiast określony zostanie zakres niezbędnych robót potrzebnych do wykonania w trakcie realizacji inwestycji.

Dodatkowo, w ramach zapewnienia ciągłości przebiegu DK9, przygotowywane są obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej. W obu przypadkach trwają prace nad uzyskanie DŚU. Łącznie trasa – wraz z obwodnicami – liczyć będzie około 60 kilometrów.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Umowa na węzeł wielicki podpisana

Drogi i autostrady

Umowa na węzeł wielicki podpisana

Damian Kelman 18 marca 2025

Będzie dodatkowy węzeł na S19

Drogi i autostrady

Będzie dodatkowy węzeł na S19

Damian Kelman 18 marca 2025

Przedłużenie obwodnicy Sanoka w decydującej fazie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

A4 Katowice – Kraków z rekordem w wydatkach na inwestycje

Biznes i przemysł

A4 Katowice – Kraków z rekordem w wydatkach na inwestycje

Damian Kelman 18 marca 2025

Przedłużenie obwodnicy Sanoka w decydującej fazie

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Umowa na węzeł wielicki podpisana

Drogi i autostrady

Umowa na węzeł wielicki podpisana

Damian Kelman 18 marca 2025

Będzie dodatkowy węzeł na S19

Drogi i autostrady

Będzie dodatkowy węzeł na S19

Damian Kelman 18 marca 2025

Przedłużenie obwodnicy Sanoka w decydującej fazie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

A4 Katowice – Kraków z rekordem w wydatkach na inwestycje

Biznes i przemysł

A4 Katowice – Kraków z rekordem w wydatkach na inwestycje

Damian Kelman 18 marca 2025

Przedłużenie obwodnicy Sanoka w decydującej fazie

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5